عملیات احداث تصفیه خانه تویسرکان به روش BOT

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان از اجرای عملیات احداث تصفیه خانه شهرستان تویسرکان به روش BOT خبر داد و گفت: با این روش به دنبال سرمایه گذار برای کمک مالی جهت تسریع در تکمیل پروژه هستیم. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، در جریان تامین آب برای شهرهای تویسرکان ،سرکان و سرابی پس از بازدید ازسد سرابی و تاسیسات وابسته گفت: پروژه خط انتقال و تصفیه خانه سد سرابی، پروژه سد خرمرود و اجرای آب بندها از اولویت های مهم امسال این شهرستان است.
دکتر محمد مهدی مفتح با بیان اینکه تسریع در اجرای پروژه های آبی شهرستان از درخواست ها اصلی مردم این شهر و استان می باشد، تصریح کرد: با اجرای این طرح ها، مشکل کمبود آب در شهرستان، در بخش های مختلف حل خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: سد سرابی در سال گذشته توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو افتتاح شد و هرچه سریعتر باید موانع مالی پیش رو در اجرای خط انتقال و تصفیه خانه نیز حل شود تا آب این سد در لوله های آب شرب شهرستان جریان پیدا کند.
مفتح یاد آور شد: مشکلات آبی شهرستان را با شرکت های مادر تخصصی حوزه آب وزارت نیرو مطرح کرده و پیگیر جذب اعتبارات این پروژه ها در وزارت نیرو نیز خواهم شد.
در این دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان، ضمن تقدیر از نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی که از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه ها هستند، گفت: اولویت اول سد سرابی، خط آبرسانی از این سد به مردم شهرهای تویسرکان، سرکان و سرابی می باشد که با اجرای کامل این خط مشکل کمبود آب این شهرستان تا افق 1415 برطرف خواهد شد.
مهندس مرتضی عزالدین یادآور شد: در حال حاضر یکی از گران ترین آب های شرب کشور، تامین آب شرب شهرستان تویسرکان است که با اجرای کامل خط انتقال این سد، آب به روش ثقلی به شهرهای سرکان، تویسرکان و سرابی خواهد رسید.
وی از اجرای عملیات احداث تصفیه خانه شهرستان تویسرکان به روش BOT خبر داد و گفت: با این روش به دنبال سرمایه گذار برای کمک مالی جهت  تسریع در تکمیل پروژه هستیم.
عزالدین با بیان اینکه پاکات مناقصه احداث تصفیه خانه بزودی باز خواهد شد، گفت: احداث عملیات تصفیه خانه پس از بررسی قیمتهای پیشنهادی در شورای فنی شرکت، جهت اجرا به پیمانکار برنده ابلاغ می شود.
وی تصریح کرد: برای اجرای طرح انتقال آب از سد سرابی به تویسرکان 8400 متر لوله در حال خرید است، که تا رسیدن به اولین مخزن شهر، نیاز به 600 متر لوله با قطر 500 میلیمتر نیز می باشد.
عزالدین با بیان اینکه در صورتی که عملیات احداث تصفیه خانه با هزینه های دولت ساخته می شد، بیش از پنج سال زمان می برد، گفت: واگذاری احداث این طرح به بخش خصوصی مدت احداث آن را از پنج سال به دو سال کاهش می دهد که این کار هم به نفع دولت وهم به نفع پیمانکار است.

مشاهده منبع

30 دی 1396 - 10:15

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما