تصفیه‌خانه آب تویسرکان دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به واگذاری پروژه تصفیه‌خانه آب تویسرکان به بخش خصوصی، گفت: نخستین‌بار است که بخش خصوصی برای اجرای پروژه آب استان همدان ورود پیدا می‌کند که وعده اجرای دو ساله پروژه را داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مرتضی عزالدین در جریان بازدید استاندار همدان از سد سرابی و پروژه تصفیه‌خانه آب شهرستان تویسرکان، با بیان اینکه سد سرابی سال گذشته آبگیری و بهره‌برداری شد که پس از یک‌سال نیز این سد بر اثر بارش‌های مناسب سرریز کرد، اظهار کرد: سد سرابی تویسرکان در حال حاضر 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: اعتبار این سد در قانون بودجه سال 95 حذف شده بود که پیگیری استاندار و نماینده مردم تویسرکان در مجلس هفت میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن مصوب شد و در حال مبادله موافقت‌نامه هستیم.

عزالدین با بیان اینکه خط انتقال 14 کیلومتری برای انتقال آب از سد سرابی به تویسرکان پیش‌بینی شده بود که 11 کیلومتر آن اجرا شده است، عنوان کرد: در حال حاضر پیکیج تصفیه آب با ظرفیت 30 لیتر در ثانیه بخشی از آب شهر تویسرکان را تامین می‌کند اما برای تامین پایدار آب، پروژه تصفیه‌خانه باید اجرایی شود.

وی اظهار کرد: اجرای تصفیه‌خانه از طریق اعتبارات دولتی 6 سال به طول می‌انجامد اما فراخوان صادر شده و برای نخستین‌بار تلاش شد تا تصفیه‌خانه تویسرکان از طریق واگذاری به بخش خصوصی اجرایی شود که با پیگیری‌های استاندار همدان یکی از فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: دو شرکت تهران میراب و زیستاب به عنوان سرمایه‌گذاران پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تویسرکان هستند که وعده اجرای دو ساله این پروژه را داده‌اند و 25 سال از آن بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار است که بخش خصوصی برای اجرای پروژه آب استان همدان ورود پیدا می‌کند، گفت: هزینه اجرای این پروژه 22 میلیارد تومان برآورد شده که با تعدیل به 30 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه 27 هزار و 648 مترمکعب آب در شبانه‌روز است، تصریح کرد: در طی دوران بهره‌برداری، ظرفیت تولید آب سالم و بهداشتی معادل 19 هزار و 180 مترمکعب در شبانه‌روز توسط سرمایه‌گذار تضمین شده است.

عزالدین با بیان اینکه سد خرم‌رود تویسرکان نیز روند خوبی را پس از پیگیری‌های انجام شده طی می‌کند، بیان کرد: سد نیز به روش سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود و نیازمند تصویب شورای اقتصاد است.

مشاهده منبع

30 دی 1396 - 10:06

برچسب ها

  • تصفیه_خانه_آب
  • منطقه_همدان

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما